• Tájékoztatás osztálytalálkozók szervezéséről

    Az őszi időszakban, iskolánkban osztálytalálkozók szervezése céljából, terembérlésre két időpont áll rendelkezésre:

    • 2026.02.28

    • 2026.04.11

    Kérjük, hogy a szervezés során ezekhez az időpontokhoz igazodjanak, és ennek megfelelően jelezzék részvételi szándékukat.


  • Színház

    S z í n h á z i     e l ő a d á s
    bérletes diákoknak a Móricz Zsigmond Színházban

    2025. november 5. .(szerda) 19:00 órától a nagyszínpadon.

    Az előadás címe: A király beszéde


  • Sportolói felmentés a mindennapos testnevelés alól

    Tisztelt Szülők! Kedves diákok!

    Az alábbiakban felsorolt jogszabályi hivatkozások alapján kérem, hogy csak olyan tanuló nyújtson be kérelmet a heti két testnevelés óra alóli felmentésre, aki megfelel az adott követelményeknek:

    A Köznevelési törvény 27. § (11) bekezdése alapján „Az iskola a nappali rendszerű iskolai oktatásban, azokban az osztályokban és azokon a tanítási napokon, amelyeken közismereti oktatás is folyik, megszervezi a mindennapos testnevelést legalább napi egy testnevelésóra keretében, amelyből legfeljebb heti két óra váltható ki a sportról szóló törvény szerinti igazolt sportolói jogviszonyban álló versenyző tanuló kérelme alapján – versenyengedély birtokában – a sportszervezet keretei között szervezett edzéslátogatás igazolásával, amennyiben a testnevelésórát közismereti tanóra nem előzi meg vagy nem követi.”

    A felmentéshez az alábbi dokumentumokat kell eljuttatni, a testnevelő tanárotokhoz.

    • ha a Nyíregyházi Sportcentrum igazolt sportolója, akkor a sportcentrum által adott igazolás, amely egyben tartalmazza a sportolói verseny engedélyt is

    • ha egyéb sportegyesület akkor az iskola „kérelem” című dokumentumát, amelyet az iskola honlapjáról lehet letölteni, ebben az esetben az adott évre érvényes, a sportági szakszövetségek által kiadott versenyengedélyek másolatát is szükséges csatolni

    Nyíregyháza, 2025.09.01.


  • Tankönyv megrendelő 2025/2026 tanév

    !!! FONTOS: Tankönyvrendelés – Póthatáridő !!!

    Tisztelt Szülők és kedves diákok!

    Felhívjuk figyelmüket, hogy a 2025/2026-os tanévre szóló tankönyvrendelések
    PÓThatárideje:
    2025. szeptember 08.  20:00.

    A tankönyvek ebben a tanévben is ingyenesek.

    Az alábbi linkeken elérhetőek a következő tanévre vonatkozó tankönyv megrendelő kérdőívek.

     

    Az iskolavezetés


  • Oláh Krisztina Tanárnő az ELTE Kémiai Intézetében elismerő oklevelet vett át eredményes felkészítő munkájáért.
    A díjat Karikó Katalin adta át.


  • Nyári munkalehetőség Franciaországban!

    Franciát tanuló (B1 és B2 szinten) diákjainknak, akár végzősöknek is júliusban és/ vagy augusztusban az Atlanti óceán mellett Bretagne-ban a turizmusban és egy múzeumban 2 fő munkát vállalhat.

    További információért keressétek Szekeres Hedvig tanárnőt!

     

     


  • Miért izgalmas tudósnak lenni?

    Professzor dr. Tőkési Károly atomfizikus, iskolánk egykor volt tanulója előadást tartott gimnáziumunkban a fizika iránt érdeklődő 11.  évfolyamos tanítványainknak. A címbéli kérdésre kaphattunk választ Professzor Úrtól, aki rendkívül közvetlenül és lelkesen mutatta be a tudományok hatását életünkre:

    Előadásának témája az az alapkutatás. alkalmazott fizika, a mérnöki tudományok kapcsolatáról szólt, betekintést nyújtott napjaink kutatási irányvonalaiba, az aktualitásokba és a saját szakterületének legizgalmasabb kérdéseibe. Különösen izgalmas volt a rövid betekintő
    összefoglalója attofizika elméletéről, az idő természetéről, és a fizikai folyamatok számítógépes modellezésének lehetőségeiről.

    Elmondta, hogy az alapkutatás célja a világ működésének mélyebb megértése nem feltétlenül az azonnali haszonért, hanem a tudásért. A történelem során sok, ma már hétköznapinak számító technológia (pl. GPS, MRI, internet) alapkutatásokból nőtt ki. Az alkalmazott fizika az alapkutatások eredményeit használja fel konkrét problémák megoldására, technológiák fejlesztésére. Például: az atomfizika alapkutatásai vezettek el az atomenergia felhasználásához, röntgentechnikákhoz, sugárterápiához. Elmagyarázta, hogy az alapkutatás és az alkalmazott fizika egymásra épülnek, alapkutatás nélkül nincs technológiai fejlődés, de az alkalmazások sikerei visszahatnak a kutatásokra is (pl. új eszközök kifejlesztésével).

    Előadásával nemcsak felkeltette a diákok érdeklődését a természettudományok, különösen a fizika iránt, hanem segített megérteni, hogy a tudomány nem csak elmélet, hanem a mindennapi élet részévé váló megoldásokat is ad. Bátorította őket a tudományos pálya választására, hiszen megmutatta, hogy a kutatók munkája izgalmas, alkotó és hosszú távon hasznos. Különleges problémákat vetett fel prezentációjában. Az előadás egy fontos üzenetet közvetített: a jövő tudománya a ma kérdéseiből és kíváncsiságából születik. Minden nagy felfedezés azzal kezdődött, hogy valaki feltett egy egyszerű kérdést: „Miért?” vagy „Mi van, ha…?”

    Köszönjük előadását, bízunk benne, hogy sokrétű munkája mellett majd visszalátogat hozzánk, megmutatja a tudomány iskolán és  egyetemen túli világát a fiataljainknak.
    Chriszt Gyula fizikatanár